Strona główna Biznes Jasek Premium o rezerwacjach hotelowych – wywiad

Jasek Premium o rezerwacjach hotelowych – wywiad

recepcja Jasek Premium

Rezerwacji hotelowe stają się coraz łatwiejsze. Szeroki dostęp do rezerwacji online na stronie hotelów lub korzystanie ze stron pośredników, umożliwia szybkie wybranie miejsc noclegowych na całym świecie. O komentarz na temat rozwoju rezerwacji w hotelach zapytaliśmy wrocławski hotel Jasek Premium. Zapraszamy do wywiadu.

Wrocławski Portal (WP): Jakie opcje zarezerwowania noclegu posiadające goście w hotelu Jasek Premium?

Jasek Premium (JP): Rezerwacji można dokonać telefonicznie, mailowo, bezpośrednio przy recepcji, za pomocą panelu rezerwacyjnego na stronie internetowej hotelu jak również internetowo za pomocą stron pośredników takich jak Booking.com, HRS, Expedia, eTravel etc.

WP: Które miesiące są „najgorętsze” i dlaczego?

JP: Najgorętsze miesiące można rozpatrywać pod różnym kątem, zarówno rezerwacji noclegów jak i rezerwacji na imprezy okolicznościowe, wesela czy bankiety firmowe. W przypadku rezerwacji pokojów najgorętszymi miesiącami obfitującymi w największe obłożenie obiektu są: w przypadku gości indywidualnych – marzec, kwiecień, maj, czerwiec, wrzesień, październik, listopad – te miesiące z racji iż nie są to okresy urlopowe i jest bardzo dużo przyjazdów biznesowych. W przypadku grup zorganizowanych – maj, czerwiec, lipiec, wrzesień, październik (grupy szkolne i młodzieżowe oraz grupy zagraniczne (przeważnie z Niemiec).

WP: O co najczęściej pytają goście podczas rezerwacji?

JP: Najczęściej goście pytają o godziny doby hotelowej, o dojazd do centrum, o dostępność restauracji i konfigurację łóżek w pokoju, na przykład w pokoju 2-osobowym są dwa osobne łóżka czy jedno małżeńskie.

WP: Czy mają Państwo wielu stałych gości?

JP: Posiadamy bardzo duże grono stałych gości, których bazę budowaliśmy przez 19 lat funkcjonowania hotelu.

WP: Czy trafiają do Państwa goście z polecenia?

JP: Oczywiście trafiają do nas goście z polecenia, na co często powołują się podczas dokonywania rezerwacji. Często jest to związane na przykład z rabatem obowiązującym dla danej firmy (pracownicy tych firm przekazują sobie informacje na temat hoteli z ustalonymi preferencyjnymi stawkami na pobyt). Goście polecają hotel nie tylko ze względu na cenę ale również na standard a przede wszystkim wysoką jakość obsługi. Goście polecają miejsce nie tylko ze względu na cenę, ale również biorąc pod uwagę standard

WP: Czy ostatecznie rezerwacją zarządza pracownik czy jest to zautomatyzowane?

JP: Pracownik recepcji jest osobą, która finalnie wprowadza rezerwację do systemu jak również odpowiada za check-in oraz check-out i rozliczenie gości. Na dzień dzisiejszy nie posiadamy systemu komputerowego, który bezpośrednio pobiera rezerwacje od pośredników i nanosi je do systemu ale jesteśmy w trakcie rozmów i myślę, że jeszcze w tym roku będzie dostępna wirtualna recepcja dla naszych Gości.

WP: Które pokoje są rezerwowane najczęściej, jakie czynniki na to wpływają?

JP: Najczęściej rezerwowane pokoje to:

  • Pokoje standard 1 i 2-osobowy – czynnikiem dominującym jest niewątpliwie cena;
  • Pokoje DE LUX – 1 i 2-osobowy o podwyższonym standardzie (większy metraż, szlafrok, napoje gazowane oraz niegazowane w cenie pokoju przygotowane w pokoju przed przyjazdem gościa);
  • Pokój standard 2+1 (3-os.) (w konfiguracji łóżko małżeńskie + dodatkowe łóżko) – pokój często rezerwowany przez rodziny z dzieckiem/dziećmi na pobyt ze zwiedzaniem z racji komfortowego dojazdu do centrum czy ZOO. Atutem jest tutaj bezpłatny parking przy hotelu gdzie goście mogą zostawić swój samochód a następnie mogą szybko dostać się w wybrane miejsce czy za pomocą komunikacji miejskiej czy za pomocą taksówki, której czas dojazdu do centrum to jedyne 10-15 minut.

WP: Jak oceniają Państwo obecny rynek rezerwacji hotelowych? Czy takie narzędzia jak Booking ułatwiają pracę czy wręcz przeciwnie – sprawiają, że trzeba mocniej rywalizować?

JP: Obecny rynek rezerwacji z racji powstania i dalszej budowy kolejnych obiektów hotelowych na rynku wrocławskim oceniamy jako rynek bardzo konkurencyjny zarówno jeżeli chodzi o jakość oferowanych usług, jak również o konkurencyjność pod kątem oferowanych stawek za nocleg. Dużą uwagę przywiązuje się do jakości oferty gastronomicznej (bogate śniadanie w formie bufetu szwedzkiego, restauracja znajdująca się na terenie obiektu) jak również na dostępność bezpłatnego parkingu czy przede wszystkim komfort pobytu (udogodnienia w postaci klimatyzacji w każdym pokoju, dostęp do telewizji z kanałami polskimi i zagranicznymi, room service, całodobowa recepcja, udogodnienia dla osób palących [pokoje z balkonem/tarasem], rozmiar łóżek i jakość materaców, dostęp do bezpłatnego WI-FI na całym obiekcie, pokoje kąciki zabaw dla dzieci).

Tacy pośrednicy jak Booking.com, HRS, Expedia mają ogromny wpływ na rozwój rynku hotelarskiego. Dają bardzo dużą możliwość dotarcia do gości z całego świata. Oczywiście są to portale, na których goście pozostawiają swoje opinie dotyczące pobytu oraz zostawiają ocenę dla obiektu w skali od 1-10 co jednocześnie tworzy ranking obiektów w danym regionie/mieście/dzielnicy. Wpływa to zdecydowanie na jakość oferowanych usług oraz dbałość o każdego gościa, ponieważ każdy obiekt stara się posiadać jak najwyższą ocenę aby przyciągnąć jak największą liczbę gości.

Niestety wiąże się to z opłatami prowizyjnymi dla pośredników jednak jest to element, bez którego obecność na rynku hotelarskim byłaby praktycznie niemożliwa. Wysoka ocena, wysokie miejsce w rankingu oraz dobre opinie od gości są najlepszą reklamą obiektu. Możemy się pochwalić, że nasz obiekt od lat znajduje się w czołówce rankingów na rynku wrocławskim pod kątem oceny zwrotnej od gości co świadczy o jakości oferowanych usług.

WP: Czy rezerwacje hotelowe w ostatniej dekadzie przeszły transformację? Jak wyglądało to kiedyś, a jak obecnie?

JP: W ostatniej dekadzie bardzo rozbudowała się baza pośredników internetowych jak również nastąpił bardzo duży rozwój urządzeń mobilnych i łatwy dostęp do internetu w urządzeniach mobilnych co jednocześnie miało wpływ na zwiększenie liczby rezerwacji dokonywanych bezpośrednio przez stronę internetową jak i poprzez portale pośredników. Największą zmianę można zauważyć w porównaniu między standardowymi rezerwacjami mailowymi a właśnie rezerwacjami dokonywanymi poprzez portale pośredników.


Jasek Premium Hotel Wrocław

ul. Sułowska 39 | 51-180 Wrocław

Recepcja / Rezerwacje | Tel. +48 71 710 07 00 | Tel. +48 71 710 07 10 | Mob. +48 791 027 197 | fax +48 71 71 00 750 | e-mail: hotel@hoteljasek.com.pl

http://www.hoteljasek.com.pl

Pokaż więcej podobnych wiadomości
Pokaż więcej w Biznes

1 komentarz

  1. Anna

    5 marca 2019 at 10:24

    Serdecznie polecam ten hotel na wesele! Byliśmy u koleżanki na weselu i było ekstra!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj również

Usuwanie brodawek metodą SWIFT – nowoczesne podejście do dermatologicznych problemów

W świecie nowoczesnej medycyny, technologie rozwijają się w zaskakującym tempie, oferując …