Strona główna Porady Popularność pozycjonowania w Europie

Popularność pozycjonowania w Europie

Pozycjonowanie stron internetowych jest coraz popularniejszym kierunkiem marketingu w Polsce. Zwiększa się ilość przedsiębiorców i marketingowców świadomych możliwości, jakie daje skuteczny marketing w wyszukiwarkach internetowych. Odchodzimy już od zwykłej reklamy na korzyść rozwiązań online, co potwierdzają miesięczne ilości wyszukiwań dla fraz związanych z SEO. W Polsce sama fraza „pozycjonowanie” generuje ponad 12 000 wyszukiwań miesięcznie, bijąc na głowę inne zapytania dotyczące marketingu, np. „reklama zewnętrzna” – 1000 wyszukiwań, „reklama prasowa” – 720 wyszukiwań itp. A jak wypada Polska na tle innych europejskich rynków? Sprawdzamy jaka jest popularność pozycjonowania w Europie.

SEO in …

Na początku weźmy pod uwagę popularność zapytań dla fraz anglojęzycznych dotyczących pozycjonowania w danym kraju. Dzięki temu możemy określić jak popularny jest dany rynek krajowy wśród zagranicznych usługodawców. Oto zestawienie:

Analiza pozwala stwierdzić, iż bardzo popularnym pod względem SEO jest rynek brytyjski. Zaskakujące jest drugie miejsce dla frazy „seo Romania”. Fraza „seo Poland” generuje 50 wyszukiwań miesięcznie – znacznie więcej niż zapytania dla większości krajów europejskich.

Søkemotoroptimalisering i sökmotoroptimering – czyli pozycjonowanie w Norwegii i Szwecji

Naszą analizę zacznijmy od góry mapy Europy, czyli od krajów skandynawskich. Odpowiednikiem usługi pozycjonowania w Norwegii jest fraza „søkemotoroptimalisering”, która generuje 1300 wyszukiwań w miesiącu, co daje jej 2 miejsce w zestawieniu. Najwięcej zapytań dostarcza fraza „SEO” z wynikiem 1900 wyszukiwań miesięcznie. Następne pozycje to frazy wyszukiwane pod stolicę Norwegii „SEO Oslo” – 320 wyników miesięcznie i „søkemotoroptimalisering Oslo” – 170 wyszukiwań dla tej frazy w miesiącu. W Szwecji, podobnie jak w Norwegii, na pierwszym miejscu znajdują się frazy „SEO” z wynikiem 5400 wyszukiwań w miesiącu oraz „sökmotoroptimering”. Kolejne miejsca, to „SEO Stockholm” – 720 wyszukiwań oraz „sökmotoroptimering Stockholm” – 440 wyników miesięcznie.

Suchmaschinenoptimierung – czyli SEO w Niemczech

U naszych zachodnich sąsiadów pierwsze miejsce w miesięcznych wynikach wyszukiwań zajmuje fraza „SEO” generująca 27 100 zapytań, następnie „suchmaschinenoptimierung” – 9900 wyszukiwań w miesiącu. Kolejne na liście są frazy wyszukiwania lokalnego „SEO Hamburg” – 1600, „SEO Berlin” – 1600, „SEO agentur Berlin” – 1300, „SEO agentur München” – 1000. Wyniki wyszukiwań poniżej 1000, to: „SEO München” – 800, „suchmaschinenoptimierung Hamburg” – 720, „suchmaschinenoptimierung Berlin” – 720, „suchmaschinenoptimierung München” – 590, „SEO agentur Hamburg” – 480, „SEO Köln” – 390, „SEO agentur Köln” – 390, „suchmaschinenoptimierung Köln” – 140 wyników wyszukiwań miesięcznie.

Wielka Brytania

W Wielkiej Brytanii pierwsze miejsce w miesięcznych wynikach wyszukiwań również dla frazy „SEO” – 33 100. Kolejne pozycje to lokalne wyszukiwania na Londyn „SEO London” – 2900, z takim samym wynikiem „SEO agency London” – 2900. Poza pierwszą trójką znalazły się „SEO agency” – 2400, „SEO Manchester” – 1900. Z wynikiem 1000 i poniżej znalazły się frazy „SEO Birmingham” – 1000, „SEO Glasgow” – 1000, „SEO Leeds” – 590, „SEO agency Manchester” – 320 wyszukiwań miesięcznie.

Référencement naturel, czyli pozycjonowanie we Francji

We Francji pierwsze miejsce pod kątem wyszukiwań zajmuje fraza SEO – 22 200. Za nią plasują się kolejno: „le référencement naturel” – 170, „SEO Lyon” – 140, „SEO Paris” – 100, „référencement naturel Lyon” – 90, „referencement naturel Paris” – 40, „référencement naturel Toulouse” – 40, „referencement naturel Marseille” – 30 wyszukiwań miesięcznie.

Pozycjonowanie w Hiszpanii

W wyszukiwarkach hiszpańskojęzycznych, podobnie jak w innych, dominuje fraza „SEO” z wynikiem 18 100 wyszukiwań, następnie wyszukiwane są frazy lokalne „SEO Barcelona” – 20 wyszukiwań miesięcznie, „SEO Madrid” – 10. Taki sam wynik mają również „agencia seo en Madrid”, „empresa posicionamiento web”, „empresa seo”, „empresa SEO Madrid”, „SEO Valencia”, „SEO Sevilla”.

Ottimizzazione – Pozycjonowanie we Włoszech

Tradycyjnie już w naszym zestawieniu, pierwsza pozycja w miesięcznej liczbie wyszukiwań przypada frazie „SEO” – 18 100. Kolejną frazą jest „ottimizzazione” 3600 oraz frazy lokalne: „SEO Milano” – 1900, „SEO Roma” – 480, „SEO Torino” – 210, „SEO Napoli” – 140.

Optimalizace pro vyhledávače – Pozycjonowanie u naszych sąsiadów zza południowej granicy

Podobnie jak w innych krajach Europy, w Czechach najbardziej popularną frazą jest „SEO” – 3600 wyszukiwań miesięcznie, następnie „optimalizace pro vyhledávače” – 110. Kolejne pozycje zajmują frazy lokalne: „SEO Plzeň” – 70, „SEO Praha” – 50, „SEO Brno” – 40, „SEO Ostrava” – 20.

Jak wypadamy na tle innych krajów Europy?

Analizując jedynie samą ilość miesięcznych wyszukiwań możemy stwierdzić, iż pozycjonowanie w Polsce staje się równie popularne jak w krajach Europy Zachodniej. Ilością zapytań przebijamy kraje mniej zaludnione niż Polska: Norwegię, Szwecję i Czechy. Z pewnością popularność pozycjonowania i marketingu internetowego w naszym kraju będzie jeszcze rosła – czy popularnością przebijemy za jakiś czas Hiszpanów i Włochów?

Dane firmy:

LTB Sp. z o.o. Wrocław

Adres: ul. Drukarska 38, Wrocław, PL

E-mail: biuro@ltb.pl

Strona www: https://www.ltb.pl/seo/

Telefon: +48 71 333 38 89

Pokaż więcej podobnych wiadomości
Pokaż więcej w Porady

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj również

Usuwanie brodawek metodą SWIFT – nowoczesne podejście do dermatologicznych problemów

W świecie nowoczesnej medycyny, technologie rozwijają się w zaskakującym tempie, oferując …