Strona główna Porady Popularność pozycjonowania w Europie

Popularność pozycjonowania w Europie

0
0
361

Pozycjonowanie stron internetowych jest coraz popularniejszym kierunkiem marketingu w Polsce. Zwiększa się ilość przedsiębiorców i marketingowców świadomych możliwości, jakie daje skuteczny marketing w wyszukiwarkach internetowych. Odchodzimy już od zwykłej reklamy na korzyść rozwiązań online, co potwierdzają miesięczne ilości wyszukiwań dla fraz związanych z SEO. W Polsce sama fraza „pozycjonowanie” generuje ponad 12 000 wyszukiwań miesięcznie, bijąc na głowę inne zapytania dotyczące marketingu, np. „reklama zewnętrzna” – 1000 wyszukiwań, „reklama prasowa” – 720 wyszukiwań itp. A jak wypada Polska na tle innych europejskich rynków? Sprawdzamy jaka jest popularność pozycjonowania w Europie.

SEO in …

Na początku weźmy pod uwagę popularność zapytań dla fraz anglojęzycznych dotyczących pozycjonowania w danym kraju. Dzięki temu możemy określić jak popularny jest dany rynek krajowy wśród zagranicznych usługodawców. Oto zestawienie:

Analiza pozwala stwierdzić, iż bardzo popularnym pod względem SEO jest rynek brytyjski. Zaskakujące jest drugie miejsce dla frazy „seo Romania”. Fraza „seo Poland” generuje 50 wyszukiwań miesięcznie – znacznie więcej niż zapytania dla większości krajów europejskich.

Søkemotoroptimalisering i sökmotoroptimering – czyli pozycjonowanie w Norwegii i Szwecji

Naszą analizę zacznijmy od góry mapy Europy, czyli od krajów skandynawskich. Odpowiednikiem usługi pozycjonowania w Norwegii jest fraza „søkemotoroptimalisering”, która generuje 1300 wyszukiwań w miesiącu, co daje jej 2 miejsce w zestawieniu. Najwięcej zapytań dostarcza fraza „SEO” z wynikiem 1900 wyszukiwań miesięcznie. Następne pozycje to frazy wyszukiwane pod stolicę Norwegii „SEO Oslo” – 320 wyników miesięcznie i „søkemotoroptimalisering Oslo” – 170 wyszukiwań dla tej frazy w miesiącu. W Szwecji, podobnie jak w Norwegii, na pierwszym miejscu znajdują się frazy „SEO” z wynikiem 5400 wyszukiwań w miesiącu oraz „sökmotoroptimering”. Kolejne miejsca, to „SEO Stockholm” – 720 wyszukiwań oraz „sökmotoroptimering Stockholm” – 440 wyników miesięcznie.

Suchmaschinenoptimierung – czyli SEO w Niemczech

U naszych zachodnich sąsiadów pierwsze miejsce w miesięcznych wynikach wyszukiwań zajmuje fraza „SEO” generująca 27 100 zapytań, następnie „suchmaschinenoptimierung” – 9900 wyszukiwań w miesiącu. Kolejne na liście są frazy wyszukiwania lokalnego „SEO Hamburg” – 1600, „SEO Berlin” – 1600, „SEO agentur Berlin” – 1300, „SEO agentur München” – 1000. Wyniki wyszukiwań poniżej 1000, to: „SEO München” – 800, „suchmaschinenoptimierung Hamburg” – 720, „suchmaschinenoptimierung Berlin” – 720, „suchmaschinenoptimierung München” – 590, „SEO agentur Hamburg” – 480, „SEO Köln” – 390, „SEO agentur Köln” – 390, „suchmaschinenoptimierung Köln” – 140 wyników wyszukiwań miesięcznie.

Wielka Brytania

W Wielkiej Brytanii pierwsze miejsce w miesięcznych wynikach wyszukiwań również dla frazy „SEO” – 33 100. Kolejne pozycje to lokalne wyszukiwania na Londyn „SEO London” – 2900, z takim samym wynikiem „SEO agency London” – 2900. Poza pierwszą trójką znalazły się „SEO agency” – 2400, „SEO Manchester” – 1900. Z wynikiem 1000 i poniżej znalazły się frazy „SEO Birmingham” – 1000, „SEO Glasgow” – 1000, „SEO Leeds” – 590, „SEO agency Manchester” – 320 wyszukiwań miesięcznie.

Référencement naturel, czyli pozycjonowanie we Francji

We Francji pierwsze miejsce pod kątem wyszukiwań zajmuje fraza SEO – 22 200. Za nią plasują się kolejno: „le référencement naturel” – 170, „SEO Lyon” – 140, „SEO Paris” – 100, „référencement naturel Lyon” – 90, „referencement naturel Paris” – 40, „référencement naturel Toulouse” – 40, „referencement naturel Marseille” – 30 wyszukiwań miesięcznie.

Pozycjonowanie w Hiszpanii

W wyszukiwarkach hiszpańskojęzycznych, podobnie jak w innych, dominuje fraza „SEO” z wynikiem 18 100 wyszukiwań, następnie wyszukiwane są frazy lokalne „SEO Barcelona” – 20 wyszukiwań miesięcznie, „SEO Madrid” – 10. Taki sam wynik mają również „agencia seo en Madrid”, „empresa posicionamiento web”, „empresa seo”, „empresa SEO Madrid”, „SEO Valencia”, „SEO Sevilla”.

Ottimizzazione – Pozycjonowanie we Włoszech

Tradycyjnie już w naszym zestawieniu, pierwsza pozycja w miesięcznej liczbie wyszukiwań przypada frazie „SEO” – 18 100. Kolejną frazą jest „ottimizzazione” 3600 oraz frazy lokalne: „SEO Milano” – 1900, „SEO Roma” – 480, „SEO Torino” – 210, „SEO Napoli” – 140.

Optimalizace pro vyhledávače – Pozycjonowanie u naszych sąsiadów zza południowej granicy

Podobnie jak w innych krajach Europy, w Czechach najbardziej popularną frazą jest „SEO” – 3600 wyszukiwań miesięcznie, następnie „optimalizace pro vyhledávače” – 110. Kolejne pozycje zajmują frazy lokalne: „SEO Plzeň” – 70, „SEO Praha” – 50, „SEO Brno” – 40, „SEO Ostrava” – 20.

Jak wypadamy na tle innych krajów Europy?

Analizując jedynie samą ilość miesięcznych wyszukiwań możemy stwierdzić, iż pozycjonowanie w Polsce staje się równie popularne jak w krajach Europy Zachodniej. Ilością zapytań przebijamy kraje mniej zaludnione niż Polska: Norwegię, Szwecję i Czechy. Z pewnością popularność pozycjonowania i marketingu internetowego w naszym kraju będzie jeszcze rosła – czy popularnością przebijemy za jakiś czas Hiszpanów i Włochów?

Dane firmy:

LTB Sp. z o.o.

Adres: ul. Drukarska 38, Wrocław, PL

E-mail: biuro@ltb.pl

Strona www: https://www.ltb.pl/seo/

Telefon: +48 71 333 38 89

Ostatnia edycja 23 grudnia 2019

Pokaż więcej podobnych wiadomości
Pokaż więcej w Porady

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Przeczytaj również

Ile kosztuje wypożyczenie samochodu na lotnisku we Wrocław? Jaki to koszt?

Wypożyczenie samochodu na lotnisku to rozwiązanie coraz bardziej popularne nie tylko w zag…