Porady Agencja interaktywna z Wrocławia Autor: Redakcja Serwisu Data publikacji: 25 września 2015 Czym jest pojęcie agencji interaktywnej? W najogólniejszym ujęciu jest to firma, która zajmuje się szeroko pojętą reklamą oraz promocją, którą przygotowuje w wielu formach, gotowych do ukazania w mediach – zarówno tradycyjnych jak prasa, telewizja oraz radio jak i w nowych czyli w Internecie. Agencja interaktywna może również przygotować działania niezbędne dla promocji w outdoorze czy związane z innego rodzaju próbą zbudowania rozpoznawalności oraz reputacji marek. W agencji interaktywnej mogą pracować specjaliści z wielu dziedzin, jednakże musi ich łączyć kilka wspólnych mianowników, chociażby poczucie kreatywności, zgranie zespołowe, umiejętność bycia konsekwentnym czy zdolność wypracowania kompromisów, które są niezwykle istotne, kiedy nad jednym projektem pracuje aż kilkanaście osób, a gotowych wersji może być nie więcej niż 1. Często to agencja interaktywna decyduje o gotowym formacie tworzonego projektu, gdyż tak woli klient, który zleca to zadanie. Naturalnie można przygotować kilka gotowych wersji, spośród których zostanie wybrana jedna, ale w tym wypadku trudnością może być wskazanie czegoś ze stuprocentowym przekonaniem, że robi się dobry ruch. W agencji przygotowywane może nierzadko kilka lub nawet kilkanaście projektów równolegle i istotą rzeczy jest zgranie się zespołu oraz dobra komunikacja. Grafik, który zajmuje się przygotowywaniem projektu strony internetowej musi rozmawiać z marketingowcem, który opracowuje tekst na stronę, slogany reklamowe i inne ważne treści, z kolei ta osoba musi rozmawiać z informatykiem, który powie w jaki sposób można lub nie można zaprogramować danej strony internetowej. Kooperacja jest ważna na każdym etapie tworzenia projektu przez agencję. We Wrocławiu istnieje wiele agencji, zaś widoczny trend mówi nam o tym, że w najbliższych latach ich liczba wzrośnie – głównie za sprawą ujednolicenia się zadań, którymi zajmują się agencje. Niegdyś różne działy były osobnymi firmami, natomiast dziś w agencji możemy spotkać grafików, specjalistów ds. public relations, marketingowców, informatyków, strategów komunikacyjnych, specjalistów ds. seo itd. Wiele różnych branż w połączeniu daje ciekawy efekt, gdyż wiedza oraz doświadczenie tych osób pozwala na stworzenie czegoś co od początku do końca zostało zaprojektowane dobrze, zgodnie z najnowszymi standardami lub nawet je przewyższającymi. Musimy nieustannie dbać o obserwowanie rynku i tego co się na nim dzieje – priorytetem są Stany Zjednoczone, gdzie cały czas powstają kreatywne, innowacyjne koncepcji, stające się przykładem dla firm z Polski – mówi nam przedstawiciel agencji interaktywnej Auch Studio – http://auchstudio.pl. Praca agencji wydaje się być lekka, aczkolwiek należy zauważyć, że mimo niewielkiej potrzeby pracy fizycznej cały czas ma się przed oczami swój projekt i poświęca mu się mnóstwo czasu, zaś osoby za niego odpowiadające muszą wysypać pomysły niemalże z rękawa.
Wratislavia Cantans. Przestrzeń prawdziwej współpracy – z Andrzejem Kosendiakiem rozmawia Izabella Starzec Izabella Starzec: Na czym polega współpraca dyrektora artystycznego z dyrektorem generalnym festiwalu Wratislavia Cantans? …
35-lecie Towarzystwa im. Ferenca Liszta we Wrocławiu – z Juliuszem Adamowskim, pianistą, pedagogiem, prezesem stowarzyszenia rozmawia Izabella Starzec
Teatr daje mi możliwość metamorfozy, poszukiwania i odkrywania. Z Anną Skubik-Sigala rozmawia Olga Szelc